úterý 16. července 2013

Alanizace hráčstva aneb comeback bubeníka



Pro začátek by bylo vhodné říci, že Alan Wake mi nijak nevadí, dokonce ho řadím ke svým nejoblíbenějším hrám, neboť jeho atmosféra mi přinesla mnoho okamžiků, kdy jsem staženými půlkami lámal židli. Nicméně...

V současnosti je takový trend... Jak to popsat. Zkrátka všude narážím na Alana Wakea. Začalo to nenápadným Humble Bundlem, kde jsem si Alana pořídil i já do své digitální sbírky. Pokračovalo to, tuším, GOGem (tuto časovou přímku nebrat, prosím, jako dogma, je to přeci nějaký ten čas), kde se Alan Wake začal distribuovat s podobnou cenou jako v Humble Bundlu (rozumějte pod sto vočí).

Nyní si Alan Wake prochází slevami na všech možných portálech a těžko říci, zda ho lidé stále kupují (v současnosti je za pár šupů na Steamu, takže kdo nemá, ať napraví).

Abych se dostal k pointě článku. Čím toto může být způsobeno? Možností se tu jeví několik:

a) lidé skutečně Alana Wakea pořád kupují (což se jeví jako nejpravděpodobnější varianta, nastupuje zde ale právě onen WTF?! moment, nad kterým se pozastavuji i já),

b) distributoři her napříč platformami, světadíly a jednotlivými státy se snaží oživit trend hororových her (což je trochu přitažené za vlasy, ale líbí se mi každý pokus a oživení tohoto subžánru, byť není Alan Wake klasická hororovka),

c) já jsem jenom paranoidní a ve skutečnosti žádná záplava Alanem Wakem neprobíhá.

Ad A. Pokud by skutečně pořád byl masový zájem o hry se spisovatelem Alanem Wakem, které vynikají maximálně svojí originalitou a to, že se mně líbí, není dáno jejich kvalitou, ale jejich nápadem (mám rád spisovatele, rsp. prolínání uměleckých směrů, kdekoliv a v jakékoliv míře), protože hra pro PC, jakožto konverze z konzole, je hratelná pouze silou vůle a k jejímu úspěšnému dovršení je zapotřebí mnoha kýblů s nervy.

Ad B. Oživení trendů hororových her je sice fajn, nicméně nechápu, proč by měly být hororovky oživovány, zejména pak Alanem Wakem. Kdo chce hororovku hrát, způsob si vždycky najde, říká známé přísloví. Nehledě na to, že Alan Wake svojí kvalitou spíše potenciální budoucí fandy survival žánru spíše odradí. (A pravděpodobnost, že by se mělo dít něco jako oživování her napříč distribučními sítěmi, se blíží nepříjemně blízko nule).

Ad C. Z výše zmíněných slov je patrné, že se mi to vše pravděpodobně pouze zdá, a žádná invaze spisovatelů s baterkou se nekoná. Berte to však jako možnost se se hrou seznámit, anžto je momentálně na Steamu v rámci Summersales za příjemných 2.79€ (s kartičkami navrch).

Abych ale nebyl za úplné vola, něčím jsem tenhle blog reinkarnovat musel, nehodlám se tedy dále věnovat povrchním sociálním tématům, ačkoliv mi před rokem přinesly mých pět minut slávy a pár tisíců shlédnutí blogu, ale budeme psát o hrách. A taky o filmech, knížkách  nebo seriálech.



Žádné komentáře:

Okomentovat